Büro Yönetimi ve Sekreterlik TANIM
İşletmede karara varılan gaye ve hedefleri başarmak için vekil tarafından planlanmış, düzenlenmiş menbaların (beşer, bilgi, parasal ve mali v.b) uygun olarak idare edilmesinde vekile (yöneticiye) yaver olan şahıstır.
Misyonlar
Ofisin en rasyonel şekilde çalışmasını sağlamak üzere, - Ofis yönetimi süreçlerini yürütür,- gelen giden dökuman ile dosyalama süreçlerini yürütür,- Telefon görüşmelerinin yapılması, ulaşan yazı ve fotoğrafların idareciye iletilmesi, buluşmaların yapılması, ziyaretçilerin karşılanması işlerini yapar,- İdareci için gereken belgeleri ayarlar,- Toplantı organizasyonu yapar,- Yolculuk organizasyonu yapar,- Büroya ait gereçlerin onarımı, bakımını sağlar ve en etkili biçimde istifade edilmesini sağlar.
Faydalanılan ALET Ve Malzemeler
- Bilgisayar, fax, telefon, fotokopi, hesap aleti, daktilo.- Örgüt amacını ve hedeflerini içine alan kanun, tüzük, yönetmelik ve emirler.- Çeşitli demirbaşlar (masa, sandalye, kabin vebenzeri)- Kırtasiye malzemeleri (kağıt, kalem, büro malzemeleri)
MESLEĞİN LAZIM OLDURDUĞU VASIFLAR
kırtasiye
ofis malzemeleri
ofis malzemesi
büro malzemeleri
büro malzemesi
temizlik malzemeleri
temizlik malzemesi
kırtasiye malzemeleri
kırtasiye malzemesi
ofis marketi
ofis market
ofis kırtasiye
online kırtasiye
fotokopi kağıdı
a4 fotokopi kağıdı
a4 kağıt
koli bantları
çay satışı
dosya
kağıt
post it
kalem
bant
hesap makinası
etiket
klasör
makas
zarf
kaşe
ayraç
tükenmez kalem
dolma kalem
dispenser
tuvalet kağıdı
toz şeker
küp şeker
çöp kovası
çöp torbası
kağıt havlu
kartuş
toner
drum
şerit
tahta kalemi
yazı tahtası
ecza dolabı
evrak rafı
Büro yönetimi ve sekreterlik meslek elemanı olmak isteyenlerin;- Sözel yeteneği güçlü (insicamlı (düzgün) ve hareketli bir dille konuşabilen), - Görsel ve işitsel belleği kuvvetli, - Kendine güvenen, güvenli,- beşeri tanıyan ve etkileyebilen, gizem saklayabilen,- Sorumluluk sahibi,- Güleryüzlü ve temsil yeteneğine sahip kimseler olmaları lazımdır.
İŞ ÇEVRESİ VE KOŞULLARI
Büro yönetimi ve sekreteri iş elemanı büroda görev yapar. Çalışma saatleri genellikle düzenlidir. Fakat çalıştığı işyerine ilişkin olaraktan akşamları geç saatlere yada hafta sonları iş yapabilirler. iş çevresi bilgi, belge ve beşer ilişkileriyle alakadardır. Çalışırken yöneticilerle, ziyaretçiler ve öteki çalışanlarla temasta vardırlar.
ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI
- Büro yönetimi ve sekreterlik bölümü mezunu olanların mesele bölümü olabildiğince geniş olup, kamu-husisi sektöre ait sayısız kurum ve kuruluşda, üniversitelerde, vakıflarda, derneklerde çalışabilmektedirler. İşletmelerin çağdaş işletmecilik anlayışı ile yönetilmesi ihtiyacının daima daha fazla aşırı hissedilmesi, bu yerde eğitilmiş insan enerjisine duyulan lüzumluluğu artırmaktadır.
İş Eğitiminin VERİLDİĞİ Yerler
Mesleğin eğitimi türlü üniversitelere ilişkin iş yüksekokullarının “Büro Yönetimi ve Sekreterlik” bölümünde verilmektedir.
İş EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI
- Ticaret Meslek Lisesi, Anadolu Ticaret Meslek Lisesi Sekreterlik bölümü ile Büro Yönetimi ve Sekreterlik Alanı, Anadolu Bayan İş Lisesi Büro Yönetimi ve Sekreterlik tarafı ile Sıhhat Meslek Liselerinin Tıbbi Sekreterlik bölümlerinden mezun olanlar "Büro Yönetimi ve Sekreterlik" önlisans programına sınavsız olarak girebilirler.- İş Liselerinin sınavsız geçiş için belirlenen bölümleri ötesindeki bölümlerden veya liselerden mezun olanlar/olacaklar ise ÖSYM Başkanlığınca üretilen Öğrenci Seçme İmtihanına (ÖSS) girmeleri, yeterli "Sözel (SÖZ)"puanı almaları koşulu ile ve sınavsız yerleştirme sonunda kontenjan kalırsa ek yerleştirme ile açıkta kalan olan programlara arzusunu taşıdıkları takdirde ÖSS puanlarına nazaran yerleştirilmektedirler.
ÖĞRENİMİN SÜRESİ VE İÇERİĞİ
Öğretim vakti 2 yıldır. Öğrenciler öğrenim ve öğretim süresince aşağıdaki dersleri alırlar. a) Umimi Kültür Dersleri: Türk Dili, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Yabancı Dil. b) Meslek Dersleri: Matematik, Bilgisayar, Genel İşletme, Sekreterlik Bilgisi, Klavye Yöntemler, Hukukun Temel Kavramları, Protokol Bilgisi, Ekonomi, Genel iletişim, Örgütsel Davranış, Dosyalama ve Arşivleme Kuralları, Mesleki Yazışmalar, Büro Yönetimi, Kamu-özel Kesim Bünyesi ve İlişkiler, Sunum Teorileri ve çalışma Psikolojisi gibi dersler okutulmaktadır.
MESLEKTE İLERLEME
Büro yönetimi ve sekreterlik bölümü mezunları AÖF İşletme Fakültesi, Kamu Yönetimi kesiti yatay (sınavsız) geçiş yapabilirler. Büro Yönetimi Öğretmenliği, Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İşletme Bilgi Yönetimi, Sağlık Kurumları İşletmeciliği ve Yönetim Bilişim Sistemleri lisans programlarına dikey (sınavlı) geçiş yapabilirler. çaba harcadıkları dükkanda yönetimin ileri kademelerine çıkabilirler.
BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU
Eğitim süresince koşulları yakışır olan öğrenciler Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Şirketi Umimi Müdürlüğünün hazırladığı öğrenim ve harç kredisinden yararlanabilirler. Özel sektör kuruluşlarının vermiş bulunduğu burslardan yararlanabilirler. Staj dönemimde çalıştıkları işyerinden belirli bir ücret alabilirler. Öğretim sonrası kamuya ilişik kurum ve kuruluşlarda görev alan büro yönetimi ve sekreteri meslek elemanı; 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun Genel İdari Hizmetleri sınıfında öngörülen derece ve kademedeki katsayı ve tazminatlara göre ücret alırlar. has sektörde işe başlayan iş elemanı işyerinin kapasitesine göre umimiyetle asgari ücretle işe yola çıkarak, deneyimi arttıkça dış dil bilgisi, teknolojiyi faydalanma bilgi ve becerisi gibi hususiyetleri de göz önüne alınarak, ücret yükselebilmektedir. Yönetici konumunda ise bu ücretler daha çok da artabilmektedir.
DAHA FAZLA TEFERRUATLI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK MAHALLER
- alakadar Öğrenim Kurumları,- Türkiye maslahat Kuruluşu Umimi Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi,- Yapısında Meslek Danışma Merkezi bulunan Türkiye iş Kuruluşu İl ve Şube Müdürlükleri.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder