Büro Yönetimi ve Sekreterlik TANIMLAMA
İşletmede belirlenen amaç ve hedefleri yerine getirmek için yönetici vasıtasıyla organize edilmiş, koordine edilmiş menbaların (beşer, bilgi, parasal ve mali v.b) uygun olarak idare edilmesinde müdüre yardımcı olan kimsedir.
GÖREVLER
Ofisin en etken biçimde çalışmasını sağlamak üzere, - Ofis yönetimi işlemlerini devam ettirir,- gelen giden belge ile dosyalama aşamalarını sürdürür,- Telefon konuşmalarının gerçekleştirilmesi, gelen makale ve resimlerin yöneticiye ulaştırılması, randevuların ayarlanması, konukların karşılanması işlerini yapar,- Vekil için gereken evrakları hazır eder,- Toplantı organizasyonu yapar,- Seyahat organizasyonu yapar,- Büroya ilişkin teçhizatların tamiri, onarımını gerçekleştirir ve en üretken şekilde yararlanılmasını karşılar.
Kullanılan ALET Ve Gereçler
- Bilgisayar, fax, telefon, fotokopi, hesap cihazı, daktilo.- Örgüt amacını ve hedeflerini içine alan kanun, tüzük, yönetmelik ve emirler.- türlü demirbaşlar (masa, sandalye, vitrinli dolap vebenzeri)- Kırtasiye malzemeleri (kağıt, kalem, büro malzemeleri)
MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER
kırtasiye
ofis malzemeleri
ofis malzemesi
büro malzemeleri
büro malzemesi
temizlik malzemeleri
temizlik malzemesi
kırtasiye malzemeleri
kırtasiye malzemesi
ofis marketi
ofis market
ofis kırtasiye
online kırtasiye
fotokopi kağıdı
a4 fotokopi kağıdı
a4 kağıt
koli bantları
çay satışı
dosya
kağıt
post it
kalem
bant
hesap makinası
etiket
klasör
makas
zarf
kaşe
ayraç
tükenmez kalem
dolma kalem
dispenser
tuvalet kağıdı
toz şeker
küp şeker
çöp kovası
çöp torbası
kağıt havlu
kartuş
toner
drum
şerit
tahta kalemi
yazı tahtası
ecza dolabı
evrak rafı
Büro yönetimi ve sekreterlik meslek elemanı olmak isteyenlerin;- Sözel beceriyi güçlü (mumtazam ve hareketli 1 dille konuşabilen), - Görsel ve işitsel belleği kuvvetli, - Kendine güvenen, güvenilir,- insanları tanıyan ve etkileyebilen, sır saklayabilen,- Sorumluluk sahibi,- Güleryüzlü ve temsil yeteneğine sahip kimseler olmaları icap eder.
ÇALIŞMA ÇEVRESİ VE KOŞULLARI
Büro yönetimi ve sekreteri iş elemanı büroda görev yapar. Çalışma zamanları genelde düzenlidir. Lakin çalıştığı işyerine bağlı olaraktan akşamları geç saatlere ya da hafta sonları çalışma yapabilirler. iş çevresi malumat, belge ve beşer ilişkileriyle ilgilidir. Çalışırken yöneticilerle, ziyaretçiler ve öbür çalışanlarla irtibatta bulunurlar.
İŞ ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI
- Büro yönetimi ve sekreterlik kısmı diplomalı olanların maslahat bölümü bihayli enli olup, kamu-husisi sektöre ilişik sayısız kurum ve kuruluşda, üniversitelerde, vakıflarda, derneklerde çalışabilmektedirler. İşletmelerin çağdaş işletmecilik anlayışı ile yönetilmesi ihtiyacının daima daha aşırı hissedilmesi, bu sahada eğitilmiş beşer gücüne duyulan lüzumluluğu artırmaktadır.
İş EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ Mahaller
Mesleğin eğitimi çeşitli üniversitelere ilişkin iş yüksekokullarının “Büro Yönetimi ve Sekreterlik” bölümünde verilmektedir.
Meslek EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI
- Ticaret İş Lisesi, Anadolu Ticaret Meslek Lisesi Sekreterlik bölümü ile Büro Yönetimi ve Sekreterlik Sahayı, Anadolu Bayan İş Lisesi Büro Yönetimi ve Sekreterlik kesimi ile Esenlik İş Liselerinin Tıbbi Sekreterlik bölümlerinden mezun olanlar "Büro Yönetimi ve Sekreterlik" önlisans programına sınavsız olarak girebilirler.- Meslek Liselerinin sınavsız geçiş için belirlenen bölümleri dışındaki bölümlerden veya liselerden mezun olanlar/olacaklar ise ÖSYM Başkanlığınca üretilen talebe Seçme İmtihanına (ÖSS) girmeleri, kafi "Sözel (SÖZ)"puanı almaları koşulu ile ve sınavsız yerleştirme bitiminde kontenjan kalırsa ek yerleştirme ile açık olan programlara talebinde bulundukları takdirde ÖSS puanlarına nazaran yerleştirilmektedirler.
ÖĞRETİMİN VAKTİ VE İÇİNDEKİLER
Öğretim vakti 2 yıldır. Öğrenciler eğitim ve eğitim süresince aşağıdaki dersleri alırlar. a) Umimi Kültür Dersleri: Türk Dili, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Yabancı Dil. b) İş Dersleri: Matematik, Pc, Genel İşletme, Sekreterlik Bilgisi, Klavye Yöntemler, Hukukun Ana Kavramları, Protokol Bilgisi, İktisat, Umimi haberleşme, Örgütsel Tutum, Dosyalama ve Arşivleme Teorileri, Mesleki Yazışmalar, Büro Yönetimi, Kamu-husisi Kesim Bünyesi ve İlişkiler, Sunum Usülleri ve iş Psikolojisi gibi dersler okutulmaktadır.
MESLEKTE İLERLEME
Büro yönetimi ve sekreterlik kesimi mezunları AÖF İşletme Fakültesi, Kamu Yönetimi bölümüne yatay (sınavsız) geçiş yapabilirler. Büro Yönetimi Öğretmenliği, Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İşletme Malumat Yönetimi, Esenlik Kurumları İşletmeciliği ve Yönetim Bilişim Sistemleri lisans programlarına dikey (sınavlı) geçiş yapabilirler. Çalıştıkları firmada yönetimin yüksek kademelerine çıkabilirler.
BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU
Eğitim süresince koşulları yakışır olan öğrenciler Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Umimi Müdürlüğünün temin ettiği öğrenim ve harç kredisinden yararlanabilirler. özel sektör kuruluşlarının vermiş bulunduğu burslardan yararlanabilirler. Staj dönemimde çaba harcadıkları işyerinden belli bir ücret alabilirler. Eğitim sonrası kamuya ilişik kurum ve kuruluşlarda görev alan büro yönetimi ve sekreteri iş elemanı; 657 az Devlet Memurları Kanunu'nun Genel İdari Hizmetleri sınıfında öngörülen aşama ve kademedeki katsayı ve tazminatlara nazaran ücret alırlar. has sektörde işe koyulan iş elemanı işyerinin kapasitesine göre çoğunlukla asgari ücretle işe başlayarak, deneyimi arttıkça yabancı dil bilgisi, teknolojiyi yararlanma bilgi ve becerisi gibi spesiyaliteleri de göz önüne alınarak, ücret yükselebilmektedir. Müdür konumunda ise bu ücretler daha fazla da artabilmektedir.
DAHA ÇOK DETAYLI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK MEVKİLER
- ilgili Öğretim Kurumları,- Türkiye maslahat Şirketi Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi,- İçinde İş Danışma Merkezi olan Türkiye iş Kuruluşu İl ve Şube Müdürlükleri.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder