Büro Yönetimi ve Sekreterlik BELİRTME
İşletmede karara varılan gaye ve amaçları gerçekleştirmek için müdür tarafından planlanmış, koordine edilmiş kaynakların (insan, bilgi, parasal ve mali v.b) uygun olarak yönetilmesinde yöneticiye yardımcı olan kişidir.
Misyonlar
Büronun en rasyonel biçimde çalışmasını elde etmek üzere, - Büro yönetimi aşamalarını devam ettirir,- gelen giden dökuman ile dosyalama işlemlerini devam ettirir,- Telefon müzakerelerinin gerçekleştirilmesi, ulaşan makale ve görüntülerin idareciye iletilmesi, randevuların düzenlenmesi, konukların karşılanması işlerini yapar,- Müdür için esaslı belgeleri hazırlar,- Toplantı organizasyonu yapar,- Seyahat organizasyonu yapar,- Büroya ait teçhizatların onarımı, tamirini yaptırır ve en rasyonel tarzda istifade edilmesini karşılar.
Menfaatlenilen ALET VE MALZEMELER
- Pc, fax, telefon, fotokopi, hesap cihazı, daktilo.- Örgüt amacını ve hedeflerini içine alan kanun, tüzük, yönetmelik ve emirler.- Çeşitli demirbaşlar (masa, sandalye, yüklük vb)- Kırtasiye malzemeleri (kağıt, kalem, büro malzemeleri)
MESLEĞİN LAZIM OLDURDUĞU VASIFLAR
kırtasiye
ofis malzemeleri
ofis malzemesi
büro malzemeleri
büro malzemesi
temizlik malzemeleri
temizlik malzemesi
kırtasiye malzemeleri
kırtasiye malzemesi
ofis marketi
ofis market
ofis kırtasiye
online kırtasiye
fotokopi kağıdı
a4 fotokopi kağıdı
a4 kağıt
koli bantları
çay satışı
dosya
kağıt
post it
kalem
bant
hesap makinası
etiket
klasör
makas
zarf
kaşe
ayraç
tükenmez kalem
dolma kalem
dispenser
tuvalet kağıdı
toz şeker
küp şeker
çöp kovası
çöp torbası
kağıt havlu
kartuş
toner
drum
şerit
tahta kalemi
yazı tahtası
ecza dolabı
evrak rafı
Büro yönetimi ve sekreterlik meslek elemanı olmak isteyenlerin;- Sözel beceriyi güçlü (kusursuz ve hareketli 1 dille konuşabilen), - Görsel ve işitsel belleği kuvvetli, - Kendisine güvenen, güvenilir,- fertleri tanıyan ve etkileyebilen, gizem saklayabilen,- Sorumluluk sahibi,- Güleryüzlü ve temsil yeteneğine sahip kimseler olmaları lazımdır.
İŞ ÇEVRESİ VE KOŞULLARI
Büro yönetimi ve sekreteri meslek elemanı büroda görev yapar. çalışma zamanları umimiyetle düzenlidir. Fakat çalıştığı işyerine ilişkin olaraktan akşamları geç saatlere yahut hafta sonları iş yapabilirler. iş çevresi malumat, belge ve insan ilişkileriyle ilgilidir. Çalışırken yöneticilerle, ziyaretçiler ve öbür çalışanlarla irtibatta vardırlar.
ÇALIŞMA SAHALARI VE mesele BULMA OLANAKLARI
- Büro yönetimi ve sekreterlik bölümü dereceli olanların maslahat sahayı oldukça geniş olup, kamu-husisi sektöre ilişik bir yığın kurum ve kuruluşda, üniversitelerde, vakıflarda, derneklerde çalışabilmektedirler. İşletmelerin çağdaş işletmecilik anlayışı ile yönetilmesi ihtiyacının giderek daha fazla hissedilmesi, bu alanda eğitilmiş beşer enerjisine duyulan ihtiyacı artırmaktadır.
İş Öğretiminin VERİLDİĞİ Mekanlar
Mesleğin eğitimi çeşitli üniversitelere bağlı iş yüksekokullarının “Büro Yönetimi ve Sekreterlik” bölümünde verilmektedir.
Meslek EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI
- Ticaret İş Lisesi, Anadolu Ticaret İş Lisesi Sekreterlik tarafı ile Büro Yönetimi ve Sekreterlik Bölümü, Anadolu Bayan Meslek Lisesi Büro Yönetimi ve Sekreterlik tarafı ile Sağlık İş Liselerinin Tıbbi Sekreterlik bölümlerinden mezun olanlar "Büro Yönetimi ve Sekreterlik" önlisans programına sınavsız olaraktan girebilirler.- Meslek Liselerinin sınavsız geçiş için belirlenen bölümleri haricindeki bölümlerden yahut liselerden mezun olanlar/olacaklar ise ÖSYM Başkanlığınca meydana getirilen Öğrenci Seçme İmtihanına (ÖSS) girmeleri, yeterli "Sözel (SÖZ)"puanı almaları koşulu ile ve sınavsız yerleştirme sonunda kontenjan kalırsa ek yerleştirme ile açık olan programlara talebinde bulundukları takdirde ÖSS puanlarına bakarak yerleştirilmektedirler.
ÖĞRETİMİN ZAMANI VE İÇERİĞİ
Eğitim müddeti 2 yıldır. Öğrenciler öğrenim ve eğitim süresince alttaki dersleri alırlar. a) Genel Kültür Dersleri: Türk Dili, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihsel, Dış Dil. b) İş Dersleri: Matematik, Pc, Genel İşletme, Sekreterlik Bilgisi, Klavye Kuralları, Hukukun Temel Kavramları, Protokol Bilgisi, İktisat, Genel İletişim, Örgütsel Tavır, Dosyalama ve Arşivleme Teknikleri, Ticari Yazışmalar, Büro Yönetimi, Kamu-özel Kesim Bünyesi ve İlişkiler, Sunum Teknikleri ve Çalışma Psikolojisi gibi dersler okutulmaktadır.
MESLEKTE İLERLEME
Büro yönetimi ve sekreterlik kısmı mezunları AÖF İşletme Fakültesi, Kamu Yönetimi kısımı yatay (sınavsız) geçiş yapabilirler. Büro Yönetimi Öğretmenliği, Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İşletme Bilgi Yönetimi, Sıhhat Kurumları İşletmeciliği ve Yönetim Bilişim Sistemleri lisans programlarına dikey (sınavlı) geçiş yapabilirler. işledikleri (çalıştıkları) işyerinde yönetimin üst kademelerine çıkabilirler.
BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU
Öğretim süresince koşulları yakışır olan öğrenciler Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kuruluşu Umimi Müdürlüğünün sağladığı öğrenim ve harç kredisinden yararlanabilirler. Özel sektör kuruluşlarının vermiş olduğu burslardan yararlanabilirler. Staj dönemimde çaba harcadıkları işyerinden belli bir ücret alabilirler. Öğrenim sonrası kamuya ait kurum ve kuruluşlarda görev alan büro yönetimi ve sekreteri iş elemanı; 657 az bulunan Devlet Memurları Kanunu'nun Umimi İdari Hizmetleri sınıfında öngörülen mertebe ve kademedeki katsayı ve tazminatlara nazaran ücret alırlar. has sektörde işe başlayan iş elemanı işyerinin kapasitesine bakarak genellikle asgari ücretle işe başlayarak, deneyimi arttıkça dış dil bilgisi, teknolojiyi kullanma bilgi ve becerisi gibi hususiyetleri de göz önüne alınarak, ücret yükselebilmektedir. İdareci konumunda ise bu ücretler daha çok da artabilmektedir.
DAHA ÇOK AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK MEKANLAR
- İlgili Eğitim Kurumları,- Türkiye maslahat Şirketi Genel Müdürlüğü Ankara İş Danışma Merkezi,- Yapısında İş Danışma Merkezi bulunmakta olan Türkiye iş Kurumu İl ve Şube Müdürlükleri.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder