Büro Yönetimi ve Sekreterlik TANIMLAMA
İşletmede karara varılan gaye ve amaçları yerine getirmek için yönetici yoluyla planlanmış, düzenlenmiş kaynakların (beşer, malumat, parasal ve mali v.b) mütenasip olaraktan idare edilmesinde yöneticiye muavin olan şahıstır.
Misyonlar
Ofisin en etken tarzda çalışmasını sağlamak üzere, - Büro yönetimi aşamalarını sürdürür,- gelen giden dökuman ile dosyalama aşamalarını sürdürür,- Telefon münazaralarının gerçekleştirilmesi, ulaşan yazı ve görüntülerin müdüre aktarılması, buluşmaların yapılması, konukların karşılanması işlerini yapar,- Vekil için esaslı belgeleri ayarlar,- Toplantı organizasyonu yapar,- Gezi organizasyonu yapar,- Büroya ait araç gereçlerin onarımı, tamirini gerçekleştirir ve en üretken tarzda istifade edilmesini karşılar.
Kullanılan ALET VE MALZEMELER
- Pc, fax, telefon, fotokopi, hesap aleti, daktilo.- Örgüt amacını ve hedeflerini kapsayan kanun, tüzük, yönetmelik ve emirler.- Çeşitli demirbaşlar (masa, sandalye, kabin vebenzeri)- Kırtasiye malzemeleri (kağıt, kalem, büro malzemeleri)
MESLEĞİN LAZIM OLDURDUĞU ÖZELLİKLER
kırtasiye
ofis malzemeleri
ofis malzemesi
büro malzemeleri
büro malzemesi
temizlik malzemeleri
temizlik malzemesi
kırtasiye malzemeleri
kırtasiye malzemesi
ofis marketi
ofis market
ofis kırtasiye
online kırtasiye
fotokopi kağıdı
a4 fotokopi kağıdı
a4 kağıt
koli bantları
çay satışı
dosya
kağıt
post it
kalem
bant
hesap makinası
etiket
klasör
makas
zarf
kaşe
ayraç
tükenmez kalem
dolma kalem
dispenser
tuvalet kağıdı
toz şeker
küp şeker
çöp kovası
çöp torbası
kağıt havlu
kartuş
toner
drum
şerit
tahta kalemi
yazı tahtası
ecza dolabı
evrak rafı
Büro yönetimi ve sekreterlik meslek elemanı olmak isteyenlerin;- Sözel yeteneği güçlü (düzgün ve hareketli bir dille konuşabilen), - Görsel ve işitsel belleği kuvvetli, - Kendine güvenen, güvenilir,- insan oğlunu tanıyan ve etkileyebilen, gizem saklayabilen,- Sorumluluk sahibi,- Güleryüzlü ve temsil yeteneğine sahip kimseler olmaları icap eder.
ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI
Büro yönetimi ve sekreteri iş elemanı büroda görev yapar. Çalışma vakitleri ekseriyetle düzenlidir. Ama çalıştığı işyerine bağlı olaraktan akşamları geç saatlere yahut hafta sonları iş yapabilirler. iş ortamı malumat, belge ve beşer ilişkileriyle alakalıdır. Çalışırken yöneticilerle, ziyaretçiler ve öbür çalışanlarla irtibatta bulunurlar.
ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI
- Büro yönetimi ve sekreterlik bölümü diplomalı olanların maslahat alanı oldukça enli olup, kamu-husisi sektöre ilişkin hayli kurum ve kuruluşda, üniversitelerde, vakıflarda, derneklerde çalışabilmektedirler. İşletmelerin çağdaş işletmecilik anlayışı ile yönetilmesi ihtiyacının daima daha fazla fazla hissedilmesi, bu alanda eğitilmiş beşer eforuna duyulan gereksinimi artırmaktadır.
MESLEK Eğitiminin VERİLDİĞİ Mahaller
Mesleğin eğitimi çeşitli üniversitelere ilişkin iş yüksekokullarının “Büro Yönetimi ve Sekreterlik” bölümünde verilmektedir.
MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI
- Ticaret Meslek Lisesi, Anadolu Ticaret İş Lisesi Sekreterlik bölümü ile Büro Yönetimi ve Sekreterlik Alanı, Anadolu Bayan İş Lisesi Büro Yönetimi ve Sekreterlik tarafı ile Esenlik Meslek Liselerinin Tıbbi Sekreterlik bölümlerinden mezun olanlar "Büro Yönetimi ve Sekreterlik" önlisans programına sınavsız olarak girebilirler.- İş Liselerinin sınavsız geçiş için belirlenen bölümleri dışındaki bölümlerden yada liselerden mezun olanlar/olacaklar ise ÖSYM Başkanlığınca ifa edilen talebe Seçme İmtihanına (ÖSS) girmeleri, kafi "Sözel (SÖZ)"puanı almaları koşulu ile ve sınavsız yerleştirme bitiminde kontenjan kalırsa ek yerleştirme ile açık olan olan programlara istedikleri takdirde ÖSS puanlarına bakarak yerleştirilmektedirler.
EĞİTİMİN MÜDDETİ VE İÇİNDEKİLER
Öğretim vakti 2 yıldır. Öğrenciler eğitim ve eğitim süresince alttaki dersleri alırlar. a) Genel Kültür Dersleri: Türk Dili, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Yabancı Dil. b) Meslek Dersleri: Matematik, Bilgisayar, Genel İşletme, Sekreterlik Bilgisi, Klavye Teorileri, Hukukun Temel Kavramları, Protokol Bilgisi, Ekonomi, Umimi İletişim, Örgütsel Tavır, Dosyalama ve Arşivleme Teknikleri, Mesleki Yazışmalar, Büro Yönetimi, Kamu-husisi Kesim Yapısı ve İlişkiler, Sunum Yöntemler ve çalışma Psikolojisi gibi dersler okutulmaktadır.
MESLEKTE İLERLEME
Büro yönetimi ve sekreterlik kısmı mezunları AÖF İşletme Fakültesi, Kamu Yönetimi bölümüne yatay (sınavsız) geçiş yapabilirler. Büro Yönetimi Öğretmenliği, Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İşletme Malumat Yönetimi, Esenlik Kurumları İşletmeciliği ve Yönetim Bilişim Sistemleri lisans programlarına dikey (sınavlı) geçiş yapabilirler. çaba harcadıkları işyerinde yönetimin üst kademelerine çıkabilirler.
BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU
Öğretim süresince koşulları uygun olan öğrenciler Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Umimi Müdürlüğünün temin ettiği öğrenim ve harç kredisinden yararlanabilirler. Özel sektör kuruluşlarının vermiş var olduğu burslardan yararlanabilirler. Staj dönemimde çalıştıkları işyerinden muhakkak bir ücret alabilirler. Öğretim sonrası kamuya ilişkin kurum ve kuruluşlarda görev alan büro yönetimi ve sekreteri iş elemanı; 657 az Devlet Memurları Kanunu'nun Genel İdari Hizmetleri sınıfında öngörülen mertebe ve kademedeki katsayı ve tazminatlara nazaran ücret alırlar. has sektörde işe koyulan iş elemanı işyerinin kapasitesine bakarak genellikle asgari ücretle işe yola çıkarak, deneyimi arttıkça dış dil bilgisi, teknolojiyi kullanma bilgi ve becerisi gibi hususiyetleri de dikkate alınarak, ücret yükselebilmektedir. Müdür konumunda ise bu ücretler daha fazla da artabilmektedir.
DAHA FAZLA TEFERRUATLI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK MAHALLER
- İlgili Eğitim Kurumları,- Türkiye mesele Kuruluşu Genel Müdürlüğü Ankara İş Danışma Merkezi,- Yapısında Meslek Danışma Merkezi bulunan Türkiye iş Şirketi İl ve Şube Müdürlükleri.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder